Túlélni a tavaszt? A szerző biztosan megőrült – gondolhatod magadban, hiszen a hideg, sötét, latyakos téli napok után ki ne várná epedve a nap egyre melegebb és szívderítőbb sugarait. Pontosan így voltam ezzel én is, és a nagy felbuzdulásban a téli kabátot átmenetire cseréltem, a csizmát félcipőre, felvettem a napszemüvegemet és már indultam is. Másnap reggel taknyosan, prüszkölve, fáradtan ébredtem, kapart a torkom és a tavasz máris kevésbé tűnt csodálatosnak, sokkal inkább hasonlított egy csalfa erdei tündérre, aki csillámport szór a szemedbe, amitől te jól orra esel.

Mit tehetsz, hogy energikusan és erőd teljében élvezd az évszak szépségeit? Alább olvashatsz öt tippet, amelyekkel egyszerűen, gyorsan és a pénztárcádat megkímélve őrizheted meg az egészségedet!

Dori_lábáztatás

Melegítsd a lábad!

Azt biztosan Te is tapasztaltad már, hogy a legkönnyebben a végtagjaidon és a fejeden keresztül érzékeled a környezet hőmérsékletét, először a kezed és a lábad kezd el fázni. Még ha nincs is hideg érzeted, a talpadon keresztül könnyen felfázhatsz. Annak érdekében, hogy ezt megelőzd, vagy ha már megvan a baj, akkor gyorsítsd a gyógyulást, érdemes lábat áztatni. De nem akárhogy! A lényeg, hogy a víz mindig egyre melegebb legyen, olyan meleg, amilyet csak el tudsz viselni. Ha elmúlt az égő érzés, akkor jöhet egy újabb adag forró víz! A lábadnak legalább 30 percen keresztül a meleg vízben kell lennie, vagy addig, amíg nem érzed, hogy melegszik a veséd tájéka, illetve az alhas. Előfordulhat, hogy szúró, nyilalló fájdalmat érzel ezeken a területeken, de ne ijedj meg, ez csak annak a jele, hogy a veséd energiát kapott, elkezdett dolgozni. Ilyenkor igyál minél több folyadékot, hogy segítsd ennek a létfontosságú szervnek a működését.

A hagyományos kínai orvoslás (HKO) szerint a vese az életerő központja. Ha le van gyengülve, a test számos funkciója sérülhet, például az immunrendszered sem működik majd mintaszerűen, könnyebben kapsz el betegségeket. Ezért olyan fontos, hogy vigyázzunk a vesénkre.

Dora_ivás

Ásványi sókkal a fáradtság ellen

A tavaszi fáradtság nemcsak valami misztikus állapot, a szervezetünk ilyenkor ébred téli álmából, szüksége van a feltöltődésre, hogy ismét lendületbe jöjjön. Ebben az időszakban érdemes több ásványi sót bevinnünk a szervezetbe. Fontos, hogy ezek minél könnyebben hasznosíthatók legyenek a szervezet számára, vagyis a lehető leghamarabb felszívódjanak. A fáradtság és a szellemi leterheltség egyik legjobb ellenszere, ha feloldunk 5 db 5-ös (Kalium phosphoricum) és 5 db 7-es (Magnesium phosphoricum) Schüssler-sót 1.5 liter vízben, majd ezt a “koktélt” folyamatosan elkortyolgatod a nap folyamán. A kúrát addig érdemes folytatni, amíg úgy érzed, a tested már készen áll a tavaszra és a vitalitásod ismét a régi.

Dora_ginseng

Ginseng, a csodálatos

A ginseng egy olyan ázsiai növény, amelyet mintha a nyugati ember civilizációs problémáira “találták volna ki”: segíti a koncentrációt, nyugtatja az idegeket, kiváló afrodiziákum, de amiért ebbe a felsorolásba belekerült, az az, hogy növeli a szervezet ellenállóképességét, vagyis jótékonyan hat az immunrendszerre. Több felhasználási módja létezik, el lehet rágcsálni magát a gyökeret, fogyasztható teakánt vagy kapszulában, a magam részéről az ampullát részesítem előnyben, amelyből naponta egyet kell meginni reggel éhgyomorra egy nagy pohár víz kíséretében. Érdemes kúraszerűen fogyasztani, ám három hónap után szünetet kell tartani.

Ez a három módszer tökéletesen alkalmas arra, hogy új életet leheljünk a hideg hónapokban elnehezült és lemerült testünkbe, ám sokat segít a rendszeres testmozgás, a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, és a folyadékfogyasztás is. Tavaszra fel!

Becz Dorottya

Blog: szelidgyogymodok.cafeblog.hu

Facebook oldal: https://www.facebook.com/szelidgyogymodok

E-mail: dorottya.becz@gmail.com