… mondják a lányok, akik online asszisztensként dolgoznak. Ugye Önök között is volt már, aki fáradtan sóhajtott; de jó lenne, ha valaki elvégezné helyettem a feltornyosult adminisztrációt. Olyan valaki, aki szívvel-lélekkel, pont úgy, mintha a sajátja lenne elvégezi helyettünk a feladatot. Sohan Zsuzsi és Imre-Szabó Kata egy ilyen páros, őket kérdezem most a vállalkozásról, az asszisztenskedésről s a cég jövőjéről.

Azt gondolom ez nem egy szokványos vállalkozás még ma sem, amikor már teljesen hétköznapi a virtuális világ. Zsuzsi, ha jól tudom, te voltál a kezdeményezője ennek a vállalkozásnak, nem féltél belevágni?

Igazából Katával közösen döntöttünk úgy, hogy elindítjuk az Asszisztensed.com-ot, de nem is igazán nevezném ezt döntésnek, egyszerűen így alakult. Két teljesen eltérő munkán dolgoztunk, amikor felismertük, hogy ezt a két területet akár össze is lehetne kapcsolni. Korábban nekem volt egy webshopom, amit egyedül üzemeltettem, és hirtelen számos megkeresés érkezett hozzám a termékek feltöltésével kapcsolatban. Ekkor jöttem rá, hogy bár a webshopomat eladtam, a tudásom megmaradt, és szívesen segítek másoknak ebben. Kata ugyanebben az időben egy külföldön élő trénernek nyújtott személyes asszisztenciát online. Mivel, mi ketten is online ismerkedtünk meg, teljesen kézenfekvőnek bizonyult az online munkavégzés lehetősége. Hiszen az ország leghátrányosabb régiójában élünk, Nógrád megyében, és szinte csak olyan munkalehetőségek vannak, amit nehéz a családdal összeegyeztetni, így valahol egyértelmű volt, hogy online szeretnénk dolgozni. Nem volt bennünk félelem az indulásnál, annyira hittünk abban, hogy ez működni fog. Felismertük, ahogyan nekünk, más anyukáknak vagy éppen mozgáskorlátozottaknak is gondot okozhat a munkakeresés, viszont a sajtó teli van azzal, hogy nem találnak megfelelő munkaerőt. Szeretnénk „hidat” képezni a jól képzett, de valamiért „hátrányos” helyzetű munkavállalók és a cégek között. Ez a missziónk.

Assz_Be_1

Mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembe néztetek induláskor?

Induláskor a legnagyobb kihívás az volt számunkra, hogy hogyan győzzük meg a cégvezetőket arról, hogy egy teljes vagy félállásban foglalkoztatott asszisztens vagy titkárnő helyett mi napi pár órában elvégezzük ugyanazt a munkát online, sőt hatékonyabban, hiszen nem az a cél, hogy kitöltsük a munkaidőt látszat-feladatokkal, hanem értéket adni szeretnénk.

Mit tapasztaltok, mennyire bíznak meg az emberek egy olyan munkatársban, aki nem velük van egy irodában?

A második kérdéshez kapcsolódva, a legnagyobb kihívás számunkra még mindig az, hogy elnyerjük az ügyfelek bizalmát. Nehezen fogadják el azt, hogy nem ülünk mellettük, miközben az ő munkájukat végezzük. Ami persze érthető, hiszen bizalmas adatokat kezelünk, hozzáféréseket kapunk a személyes dolgaikhoz, és titkos információkhoz. Ezért találtuk ki azt a lehetőséget, hogy minden hónapban szervezünk egy ún. ügyfélnapot, amikor személyes találkozó keretében egyeztethetjük a részleteket. Úgy látjuk, hogy szükség van ilyen személyes megbeszélésekre. Amikor találkozunk, arcot adunk a nevek mögé, eloszlatjuk a kételyeket. A vállalkozásunk alapja a bizalom, és célja, hogy mások cégének sikerességét támogassuk. De szeretünk többet adni, így mindig ingyenes próbamunkával indítunk minden közös projektet. Ezután szerződést kötünk és titoktartási nyilatkozatot írunk alá, ezzel is növelve a bizalmat.

A honlapotokon több féle szolgáltatást is hirdettek. Melyik – már, ha van ilyen -, a favorit a megrendelők körében? És mit gondoltok, miért pont azt kedvelik a legtöbben?

A szolgáltatásaink igen sokrétűek. Mivel, mi ketten is különböző emberek vagyunk, más képességekkel, kompetenciákkal és szakmai tudással, így többféle területen tudjuk kínálni szolgáltatásainkat. Egy dolog azonban közös bennünk, mindketten szeretünk tanulni, új területeket megismerni. Szolgáltatásink közül a webshop termékek feltöltése és webshopok általános kezelése mellett hamarosan elindítjuk a webshoptanácsadó szolgáltatásunkat is. Ebben a projektben például nagyszerűen érvényesül az, hogy mennyire különbözőek vagyunk és mégis milyen jól kiegészítjük egymást. Zsuzsi például a stratégiai tervezésben kiváló, Kata a kommunikációban nagyon erős, így egy webshop „hátterét”, megjelenését, kommunikációját nagyszerűen fel tudjuk építeni, illetve a meglévőt értelemszerűvé tenni, ezáltal pl. csökkentve az ügyfélszolgálat munkáját. Ilyen nincs az országban és erre is hatalmas az érdeklődés. Mi a mindennapjainkban szinte csak online vásárolunk és ezáltal látjuk, hogy mit-hol lehetne javítani ahhoz, hogy egy-egy webáruház hatékonyabban, gördülékenyebben működhessen. A másik favorit az irattározás, de ezen a területen igyekszünk az ügyfelek igényeihez igazodni, ezért nem mindig online végezzük el a feladatokat. Több nagy cégnél is a legnagyobb gondot az átláthatatlan papírhalom jelenti, amiről egyáltalán nincs nyilvántartásuk. Ilyenkor mi elmegyünk, amit a helyszínen tudunk azt ott megcsináljuk, gépre visszük, feliratozzuk, ami online elvégezhető, azt pedig úgy csináljuk meg. Mostanában olyan megkeresések érkeznek, ahol pl. a megbízó videóinak szövegét kell begépelni. Ugye ez jó neki, hiszen nem kell külön tartalmat gyártania (írnia), hanem csak kiszervezi nekünk, mi átadjuk a nyers anyagot, ami kis javítás után mehet a szakmai blogjára. Hiszen nem mindenki szeret videókat nézni, van, aki inkább elolvasná.

Assz_be

Ezt a tudást tovább is lehetne adni…

Igen, a másik szívügyünk a tanítás, oktatás. Szeretnénk olyan versenyképes, személyes kompetenciákra támaszkodó munkavállalókkal együtt dolgozni, akire nyugodt szívvel rábízhatjuk egy-egy cég megbízását. Ehhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a tudásával, a munkamoráljával, azzal hogyan kommunikál, hogyan dolgozik. Egy online képzés keretében átadnánk a tapasztalatainkat, egyúttal megbizonyosodnánk a fenti tulajdonságokról is és kiszerveznénk a feladatokat nekik. Viszont sokan úgy keresnek meg minket, hogy szeretnének kiszervezni valamit, de még ők sincsenek tisztában azzal, hogy milyen munkát akarnak ránk bízni. Ebben is tudunk segítséget nyújtani, hogy felismerjék, mi az, ami számukra időrabló, és fellélegezhetnek, ha valaki más elvégzi ezt helyettük. Ezért szeretjük a személyes találkozókat, mert sokszor megdöbbenve tapasztalják, hogy mennyi mindent tudnak ránk bízni és egy jól meghatározott feladat(ki)szervezéssel, rengeteg idő felszabadul a cégvezetőnél, amit a vállalkozása fejlesztésére, tanulásra, pihenésre, a hobbijára vagy a családjára fordíthat. Igazából már többek is vagyunk, mint egyszerű virtuális asszisztensek, inkább vállalati menedzsereknek mondanám magunkat, hiszen nemcsak a kiadott feladatot végezzük el, hanem a cégvezetőnek javaslatokat teszünk a gördülékenyebb, átláthatóbb munkavégzésre, persze adminisztrációs területen és csak akkor, ha erre nyitott.

Hogyan képzelitek el a vállalkozás jövőjét?

A jövőben szeretnénk mindketten csak az Asszisztensed.com fejlesztésével, ismertségének növelésével foglalkozni. Jelen pillanatban a legtöbb feladatot mi vesszük át, mi kezdjük el, hogy tapasztalatot gyűjtsünk, tanuljunk belőle, hiszen akárhogy is nézzük, ez nekünk is viszonylag új terület. Hiszünk abban, hogy szükség van a munkánkra és a szolgáltatásainkra. Hosszú távon pedig munka- és pénzkereseti lehetőséget szeretnénk teremteni kisgyermekes anyukáknak, mozgáskorlátozottaknak és a – hozzánk hasonlóan- szegény régióban élőknek.