A nagy érdeklődésre tekintettel 2022. december 21-én 11:00 órás kezdéssel a Magyar Nemzeti Balett egy további Diótörő-előadást is műsorára tűzött, ezzel minden eddiginél több, összesen 35 alkalommal lesz látható Csajkovszkij mesebalettje advent első vasárnapja, 2022. november 27. és 2023. január 15. között a Magyar Állami Operaházban. Miközben az OPERA hagyományos ünnepi produkciói idén is telt házakat vonzanak, az Andrássy úti dalszínház partnereivel együttműködésben több karitatív eseménnyel is figyelmet kíván fordítani a rászorulókra.
A diótörő november 27-i főpróbájára a Covid-19 járvány árváit támogató Regőczi István Alapítvány szervezésében csaknem 200 gyermek látogat el, míg december 18-án, aranyvasárnap, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat csaknem ezer hátrányos helyzetű gyermeket hoz a mesebalettre az ország minden pontjáról és a határokon túlról. A Gyermekmentő és a rendezvényt támogató MKB Bank egyik legkedvesebb karácsonyi ajándéka ez az előadás, hiszen Csajkovszkij karácsonyi balettje az ünnepi készülődés elengedhetetlen része. Az előadással a két szervezet minden évben igyekszik szebbé, gazdagabbá, igazi élménnyé varázsolni a karácsonyt a gyermekek számára. Szintén részben karitatív célokat szolgál december 21-én délelőttre meghirdetett új előadás, amelynek páholyait a Belügyminisztérium Gondoskodáspolitikáért Felelős Államtitkárságának szervezésében gyermekvédelmi intézményekben élő, nevelőszülőknél nevelkedő gyerekek és kísérőik foglalhatják el.
A Bohémélet főhőseinek padlásszobájába december 7-én, 8-án és 9-én idén is beköltözik a Bohém Kiskarácsony, amelyben az OPERA Gyermekkara, valamint Kőrősi András, Rőser Orsolya Hajnalka, Nagy Zsófia és Fülep Máté magánénekesek, Felméry Lili és Taran Dumitru balett- és Stankowszky Eszter (koncertmester), H. Zováthi Alajos (nagybőgő), Gjorgjevic Dóra (fuvola), Csongár Péter (klarinét), Ács Ferenc (trombita) zenekari művészek Bartal László vezényletével mutatnak be opera- és balettmesékből szőtt karácsonyi előadást fogyatékkal élő, hátrányos helyzetű gyermekek számára Aczél András rendezésében. Az OPERA emellett idén is csatlakozik az MTVA Jónak lenni jó jótékonysági akciójához, amely idén a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét támogatja, és az elmúlt évek hagyományaihoz híven nem csak az elmúlt évad előadásaiban játszó diótörő-babát ajánlja fel adományként, hanem a közmédia december 18-i műsorfolyamában is közreműködik.
2016 után újra eredeti formájában tér vissza az Operaház színpadára Wayne Eagling és Solymosi Tamás Diótörő-koreográfiája. A Rományi Nóra jelmezeivel 2015-ben felújított produkció az Andrássy úti dalszínház felújítása miatt 2017 óta az Erkel Színházban kisebb kompromisszumok révén volt látható. Most ezek elhagyásával ismét nagyobb színpadon, több táncossal, Vavrinecz Beáta díszleteivel, a kihagyott apróbb jelenetek visszaállításával tekinthető meg az előadás, eredeti pompájában. Magyarország egyetlen klasszikus balettegyüttese idén itthon egyedüliként mutatja be élőben teljes terjedelmében Csajkovszkij művét, aminek példátlan sikerét jól mutatja, hogy a sorozat megkezdése előtt az előadásokra csaknem minden jegy elkelt, mindössze a januári időpontokra akadnak még helyek korlátozott számban. A társulatban és Mária hercegnőként az előadásban december 10-én debütál Beck Maria principál. Az amerikai-orosz balettművész a közelmúltig a Sztanyiszlavszkij Nyemirovics-Dancsenko Moszkvai Akadémiai Zenés Színház együttesében töltött be azonos pozíciót. Szintén először táncolja az Operaházban a női főszerepet Yakovleva Maria, a Bécsi Állami Operaház balettegyüttesének korábbi vezető szólistája, aki idén ősszel szerződött a Magyar Nemzeti Baletthez. Az együttes betanulását a balettmesterek mellett olyan vezető szólisták is segítették, mint Balaban Cristina, Leblanc Gergely és Tanykpayeva Aliya. Az előadás gyerekszerepeiben idén is a Magyar Nemzeti Balettintézet növendékei működnek közre, köztük az ősszel a Youth America Grand Prix párizsi elődöntőjében prekompetitív kategóriájában első helyet elért Pollák Julianna Éva és a Holland Junior Balettversenyen első helyezett Bonecz Franciska Yuki is látható lesz Marika szerepében. A nagy érdeklődésre való tekintettel az OPERA további egy előadást hirdetett meg 2022. december 21-én 11:00 órától, aminek értékesítését november 27-én 10:00 órától kezdi meg.
Ugyancsak a karácsonyi időszak elmaradhatatlan darabja Puccini Bohémélet című operája. A párizsi bohémek szerelemmel és nélkülözéssel teli mindennapjait feldolgozó előadás immár 85 éve látható az Operaház aranykora legendás alkotóinak színrevitelében. Nádasdy Kálmán rendezése Oláh Gusztáv díszleteivel és Márk Tivadar jelmezeivel idén december 3. és 30. között nyolc telt házas előadáson lesz látható. A főszerepeket kettő szereposztában László Boldizsár és Boncsér Gergely (Rodolfo), Pasztircsák Polina és Létay Kiss Gabriella (Mimì), Sándor Csaba és Azat Malik (Schaunard), Szegedi Csaba és Sándor Csaba (Marcello), Bretz Gábor és Bakonyi Marcell (Colline), valamint Sáfár Orsolya (Musetta) éneklik, az OPERA Zenekart, Énekkart (karigazgató: Csiki Gábor) és Gyermekkart (karvezető: Hajzer Nikolett) Kesselyák Gergely, az OPERA első karmestere vezényli.
2019 óta az adventi időszak állandó darabjává vált Händel Messiás című oratóriumának mozarti átirata. A megváltó eljövetelét, szenvedéstörténetét és feltámadását feldolgozó, a Halleluja-tétel révén közismert kórusművet december 17-én és 18-án tűzi műsorára az Operaház koncertszerű formában, magyar nyelven. A szólista szerepeket Rácz Rita, Balga Gabriella, Horváth István és Bakonyi Marcell éneklik, az OPERA Zenekart és Énekkart Kesselyák Gergely dirigálja.
Az Operaház épületében az ünnepi hangulat megteremtéséhez egy, az aulában felállított két és fél méteres diótörő-bábu és egy három és fél méter magas karácsonyfa is hozzájárul, több mint 200 díszét az OPERA stratégiai partnere, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. biztosítja.
Az MVM OperaKaland részeként az OPERA mind A diótörő, mind a Bohémélet főpróbáját elérhetővé teszi középiskolás osztályok számára is az intézmény azon vállalásának jegyében, hogy elősegítse és népszerűsítse a dalszínházi műfajokat a következő generáció, a jövő leendő operalátogató közönsége körében is