Míg az OPERA Kossuth-díjas örökös tagja többek közt Händel, Verdi és Puccini műveiből válogatta 2024. október 26-i Príma Donna-estjének műsorát, másnap az uruguayi születésű basszbariton Mozart, Liszt, Tosti, Ibert és Guastavino darabokkal lép a közönség elé a Bánffy teremben.

A Julius Caesar Egyiptomban, az Aida, a Bohémélet és a Manon Lescaut legszebb részletei is elhangoznak Lukács Gyöngyi szombati zongorás Príma Donna áriaestjén, amelyet a Magyar Állami Operaház Kossuth-díjas örökös tagjai kedvenc darabjaikból válogatva állítanak össze. A világ csaknem minden jelentős operaszínpadát meghódító szoprán, aki mindössze 21 évesen debütált A trubadúr Leonorájaként, a különleges esten két lányával, Sahakyan Lusinével és Emmával, valamint Boncsér Gergellyel közösen lép színpadra. Az ő tolmácsolásukban többek közt a Hoffman meséi, Az arles-i lány, A Rajna kincse és a Traviata áriái és duettjei hangoznak el. Az énekesek partnere a zongoránál Szennai Kálmán. 2024. október 27-én, vasárnap a nemzetközi operaélet csaknem két évtizede meghatározó alakja, Erwin Schrott tér vissza Budapestre, aki legutóbb két éve a Mefistofele címszerepében volt az Operaház vendége, korábban pedig Don Giovanni, Figaro és Almaviva gróf szerepében is láthatta az Erkel Színház közönsége. Ezúttal a Sztárestek zongorával sorozat harmadik évadának nyitókoncertjén mutatkozik be az Eiffel Műhelyházban, műsorát Mozart-koncertáriákkal kezdi, majd a boldog békeidők népszerű szalonzeneszerzője, az olasz Paolo Tosti és a Pampák Schubertjeként is jellemzett argentin Carlos Guastavino szerzeményeiből hallható egy-egy dalcsokor. A szünet után Liszt Két legendája és közéjük ékelve három Petrarca-szonettje szerepel a műsoron, majd az estet a francia Jacques Ibert négy, Georg Wilhelm Pabst osztrák rendező 1933-as Don Quijote című filmjéhez, az legendás orosz basszista, Fjodor Saljapin számára komponált dalával zárja. Erwin Schrott partnere a billentyűk mellett Alessandro Amoretti lesz, aki az elmúlt másfél évtizedben szabadúszó korrepetitorként a legnevesebb operákkal és fesztiválokkal dolgozott együtt, Glyndebourne-tól a BBC Promson és a Théatre des Champs Elysées-n át a Koppenhágai és a Stockholmi Királyi Operaházon keresztül a moszkvai Bolsoj Színházig. Emellett számos mesterkurzust adott Európa és az Egyesült Államok vezető zeneművészeti egyetemein, és rendszeresen lép fel rangos európai hangversenyzenekarokkal is.