A személyes brand építéséhez fontos az általunk képviselt értékeket tudatosan is kommunikálni, de elsősorban az ügyfeleink tapasztalatai alapján építhetjük toronymagasra, vagy rombolhatjuk porig a hírnevünket. Dallos Zoltán, kommunikáció és márkaépítés szakértő, a DLX MEDIA marketingügynökség alapítója tanácsokat ad, hogyan tűnjünk ki a tömegből, és építsük a brandünket tudatosan. A közösségi média fontosabb, mint valaha. Először is a célközönség jellemzői alapján érdemes kiválasztani a használatra érdemes platformokat, majd az elérni kívánt emberekre szabott tartalmakat készíteni. Ehhez ki kell alakítani a közönséghez illő kommunikációs stílust, továbbá a posztok időzítésére és a gondosan megválogatott hashtagek használatára is érdemes figyelmet fordítani.
Miért olyan nehéz ma kitűnni a tömegből?
Túl nagy a zaj, ezért csakis a személyes márkánkkal tudunk kiemelkedni. Naponta átlagosan összesen 6.000-10.000 hirdetést is látunk az interneten és a TV-ben, illetve az utcán haladva is. Mivel túl sok információval szembesülünk, ezért tudat alatt és tudatosan is elkezdünk köztük szelektálni. Ezért van az, hogy 100-ból már csak 1-2 hirdetésre vagy tartalomra kapjuk fel igazán a fejünket, a többi pedig továbbra is csak háttérzaj marad.
Ha egyetlen célt kellene kijelölni, mire törekedjenek a kis- és középvállalkozások?
A hitelesség építésére. Elég csak belegondolni a mindennapi vásárlásainkba, ahol számtalan hasonló termék közül kell kiválasztanunk egyet. Ilyenkor ösztönösen is abba az irányba megyünk, amelyről korábban már hallottunk valamit, vagy éppen egy megbízható ismerősünk ajánlotta legutóbb. A minőségi termékek és szolgáltatások pedig garantáltan bizalmat építenek.
Melyik tartalom típussal építhető fel legkönnyebben a kívánt hitelesség?
Egyértelműen a videókkal. Ugyanis az audiovizuális tartalmak minden érzékszervünkre hatnak. Látjuk a résztvevők testbeszédét egészen az apró mimikákat is beleértve, és még a legfinomabb hanglejtéseket is kristálytisztán halljuk. Ezen hatások összessége sokkal hatékonyabban kelt bizalmat, mintha csupán szöveget olvasnánk, podcastot hallgatnánk, vagy éppen a céges weboldalon található képeket nézegetnénk.
Mit érdemes tudni napjaink videófogyasztási szokásairól?
A YouTube-on például naponta 1 milliárd órányi tartalmat néznek összesen a felhasználók és a Google mögött már a világ 2. legnépszerűbb keresőmotorává nőtte ki magát a 2005-ben indított videós platform. Azonban a közösségi médiában is tarolnak a videók, hiszen 1200%-kal nagyobb eséllyel osztják meg őket az internetezők, mint a képes és szöveges tartalmakat együttvéve.
Hogyan kapcsolódik össze a személyes márkaépítés, a videózás és a tartalommarketing?
Először is a személyes brand alapvető jellemvonásait célszerű lefektetni. Ekkor határozzuk meg, hogy pontosan melyek is azok a jellemzők, amelyek a célközönség szemében valódi értéket képviselnek. Ezután jöhet a tartalmak készítése, ahol ma már a videókra tanácsos helyezni a hangsúlyt. Az elkészült videók tartalmait később pedig cikkek, podcastok és blogbejegyzések formájában is kifejthetjük bővebben vagy éppen rövidebben is. A legfontosabb, hogy tartalmaink színvonala és értékvilága minden platformon ugyanazt a szintet képviselje.