Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban. Különleges repülőtéri járművekkel és oldtimerekkel, kivilágított pilótafülkékkel, hajtóműindításokkal, mesélő pilótákkal, pályaválasztási foglalkozásokkal és bemutatókkal, repülős talkshow-val, éjszakai reptérlátogatásokkal, és szabadtéri mozival várja a látogatókat augusztus 12-én az Aeropark.
A repülés és a repülőtér mind a mai napig sokak számára egy misztikus világ. Ennek kulisszái mögé enged betekintést ezen a hétvégén az Aeropark repülőmúzeum és számos partnere. Az este egyik fő látványossága az idén 66 éves Il-14-es utasszállító 1900 lóerős motorjának beindítása lesz. A történelmi repülőgép erőforrásának igencsak zajos bemutatója 18:00 és 20:00 órakor kezdődik. Emellett a látogatók több alkalommal testközelből nézhetik meg, hogyan üzemel egy kisméretű sugárhajtómű. De a repülőmúzeum szakemberei működésbe hozzák a legendás „kukacbombázó” Kamov 26-os helikopter motorját is, hogy teljes legyen a műszaki rajongók esti „motorkoncertje”.
A Repülőtér éjszakája az idei évben több új elemmel bővül. Pilótaiskolák is kitelepülnek a repülőmúzeumba. Szakavatott oktatók azt mutatják meg az érdeklődőknek, hogy milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig, milyen képzéseken vesznek részt a leendő pilóták, egyáltalán milyen karrier vár azokra, akik ezzel a hivatással kacérkodnak. Külön standdal fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatnak be mindenkit, és abba, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki a radar előtt ülve egyszerre több utasszállítónak ad utasításokat. Akit pedig a mai modern repülőgépek javítása, ápolása érdekel, vagy mérnöki pályára készül, az Aeroplex of Central Europe ferihegyi hangáraiba is bepillanthat.
A repülőmúzeumban megtekinthetők lesznek azok a monstrumok, amelyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatos téli üzemét biztosítják, óriási hómarókat, hótolókat mutatnak be a Budapest Airport munkatársai. Két jégtelenítő jármű is érkezik: a résztvevők láthatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt. Ahogy leszáll az est, életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói. A fedélzeten aktív és nyugállományú pilóták, légiutas-kísérők, műszakiak mesélnek arról, hogyan fejlődött a légiközlekedési iparág az elmúlt évtizedekben. Augusztus 12-én számos, Ikarus autóbuszokkal lebonyolított reptérlátogatás indul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kulisszái mögé, az előre reigsztrált vendégek megtekinthetik a történelmi 1-es Terminál csarnokait, valamint a ferihegyi hangárokat.
A repülős talkshow mellett közönségtalálkozóra is sor kerül: az érdeklődők beszélgethetnek Szüle Zsolt kapitánnyal, aki a világ egyik legnagyobb repülőgépén dolgozik, Hajdu Gergellyel, aki az egyik legmodernebb utasszállítót vezeti, Józsa Dórával, aki szinte egész pályafutását a felhők felett töltötte stewardessként, Leposa Attila kapitánnyal, aki a Malév történetének egyik legérdekesebb kényszerleszállását hajtotta végre egy Tu-134-essel, és Horváth Sándor kapitánnyal, akinek mind a mai napig a legkedveltebb típusa a Magyarországon idén 50 évvel ezelőtt megjelent Tu-154-es.
A Repülőtér éjszakáján folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, kipróbálhatók a múzeum repülőgépszimulátorai, este pedig szabadtéri moziteremmé alakul a park egy része, ahol legendás Airport-sorozat két epizódját is műsorra tűzik a szervezők.