Az elmúlt néhány év a legtöbb cég életében okozott előre nem várt nehézségeket. A pandémia, az orosz-ukrán háború, majd az energiaválság és az egyéb kihívások szembesítették a vezetőket azzal, hogy a problémák sok esetben váratlanul, és kíméletlenül robbanhatnak be. Olyan időket élünk, amikor a kollégák motiváltsága és lojalitása minden korábbinál többet ér. Azok a vezetők, akik nem képesek egyben tartani a csapatukat, előbb-utóbb elbuknak. Kaszás Péter és a TeamGuide Vezetői Akadémia azt a célt tűzte zászlójára, hogy segít a vezetőknek jobbá, és ezzel együtt sikeresebbé válni.
Az elmúlt években leginkább a biztonságérzetünk sérült érzelmi és anyagi téren is. Ennek helyreállítása és megtartása az egyik legfontosabb vezetői feladattá emelkedett. Nincs benne semmi titok, sem ördöngösség, csupán az odafigyelés az, amire szükség van, minél széleskörűbben és minél magasabb szinten. „Minden vezető tudja, hogy az üzleti életben sokszor az apróságnak tűnő dolgok is hatalmas jelentőséggel bírnak. Viszont még a legjobb vezetők sem képesek arra, hogy minden egyes szálat kézben tartsanak. A munkatársak motivációjához az „üzemanyag” a folyamatos visszajelzés, legyen az akár pozitív, akár negatív előjelű. A beosztott legyen tisztában azzal, hogy munkájával mennyire elégedett a vezető, mi az, amiben jó, és mi az, amiben még fejlődnie kellene” – avatott be Kaszás Péter vezetéspszichológiai szakértő, a TeamGuide alapítója. A sikeres együttműködés egyik alapköve a megfelelő munkakörnyezet, ami nem csak jól felszerelt irodát jelent, hanem a pszichológiai biztonságérzet is beletartozik. Olyan környezetet kell teremteni, ahol a munkavállalók tudják, hogy megjegyzéseiket és észrevételeiket a vezetőség meghallgatja és tiszteletben tartja. Különösen fontos, hogy a munkahelyen mindenki fel tudja és merje vállalni saját magát, emiatt pedig ne kelljen negatív megkülönböztetéstől vagy retorzióktól tartania.
Közös ügy, nem önös érdek
Akkor lesz valaki jó vezető, ha fel tudja emelni az embereit. Ha folyamatos fejlődésben tudja őket tartani, ha hozzá tud járulni személyes boldogságuk megvalósításához. Nem is gondolnánk, hogy az emberek ma milyen mértékben érzelem vezéreltek. „A jó vezető mindig a jövőbe tekint. A távlati célok elérése érdekében folyamatosan azon gondolkodik, hogy mit lehet kihozni a rendelkezésre álló lehetőségekből, és milyen fejlesztésekkel lehet elérni azt, hogy a cég jobb pozícióba kerüljön a piacon. Ennek érdekében pedig támogatja az előre mutató ötleteket és az innovációt, valamint mély megbecsülést mutat a cselekvésre nyitott, proaktív munkatársak iránt. Tudja, hogy egy szervezet fejlődése közös ügy, amelyet a stratégiai gondolkodásra és cselekvésre képes munkaerő hajt előre” – ismertette a szakember. Mindezek mellett hatékony kommunikáció képességével is rendelkeznie kell. Fontos, hogy tudja, mikor mit célszerű mondani, kikhez, hogyan kell szólni, illetve mikor érdemes hallgatni.
A motiváció nem pénz kérdése
A motiváció egy olyan késztetés, érzés, vágy, amely cselekvésre ösztönöz, hogy elérjük céljainkat, kielégítsük vágyainkat. Időnként ennek a késztetésnek az erőssége csökkenhet, vagy akár teljesen meg is szűnhet. Ha ez bekövetkezik, motiválatlanok leszünk, elveszítjük a tenni akarás érzését. A motiváció hiánya hosszú távon egy igen kellemetlen állapot, mely nem csak munkahelyi teljesítmény csökkenést okozhat, de akár pszichológiai problémákhoz is vezethet. „A motiváció hiányának kezelésére a legjobb eszköz, ha megelőzzük a probléma kialakulását, ez azonban nem mindig sikerül. A motivációt anyagi juttatásokkal általában nem lehet visszaszerezni, viszont gyakran elegendő lehet a rendszeres pozitív visszajelzés, dicséret. A motivációt erősítheti többek között egy új beosztás, egy másik munkakör, új kihívás, jobb munkakörnyezet, előrelépési lehetőség biztosítása” – mutatott rá Kaszás Péter, aki közel két évtizedes működése során szerzett tapasztalatait már több könyvben is megosztotta a nyilvánossággal. „A motiváció hiánya nagy probléma. Nem csak a munkahelyen, de a mindennapi életben is gondot okoz. A motiválás nem mindig könnyű feladat, ha szükséges, szakember segítségét kell kérni!” – hangsúlyozta a vezetéspszichológiai szakértő.
A TeamGuide Vezetői Akadémia egy folyamatosan bővülő tudásbázist bocsájt rendelkezésre, ami támogatja a vezetők állandó fejlődését, csapatuk sikerét. Azt a célt szolgálja, hogy felhasználói elsajátítsák a leghatékonyabb people management eszközöket, amelyek birtokában eredményes és szerethető vezetővé válhatnak. Másfelől az Akadémia egy különleges közösség is, ahol a tagok együtt tanulhatnak a hozzájuk hasonló, tudatos KKV vezetőkkel. A zárt Facebook-csoportban, illetve az élő képzések alkalmával felbecsülhetetlen értékű kapcsolatokat köthetnek.
„Azt látjuk, hogy a vezetők egyre nehezebben tudnak hosszabb időt kiszakítani a napi munkából azért, hogy képzésen vegyenek részt. Éppen ezért egy csomó anyagot felvettünk előre, amelyeket akkor és ott nézhetnek meg, ahol nekik a legkényelmesebb. Az Akadémia tagjaként képessé fognak válni arra, hogy tökéletesen megfogalmazzák az elvárásaikat, érdemi visszajelzést adjanak a csapatuknak, szuper hatékonyan kommunikáljanak és bizalmi kapcsolatokat építsenek ki a kulcsembereikkel. A vezetők itt nem elméleteket olvashatnak, hanem konkrét, kézzelfogható, gyakorlati módszereket sajátíthatnak el, amelyeket azonnal beépíthetnek a saját munkafolyamataikba” – vázolta a TeamGuide alapítója.
Az Akadémia tagjaként azonnal letölthetővé válik Kaszás Péter két bestseller könyve is, kényelmesen olvasható e-book változatban.