Sikeres évet zárt a BNI Medialis, a vezető üzleti szervezet Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyei régiója. A 2015-ös indulás óta a régióban ma már közel 100 sikeres vállalkozó dolgozik azon, hogy meghonosítsa az „Aki ad, az nyer!” filozófiát és a professzionális üzleti networkinget az együttműködésre és a kölcsönös bizalomra építve. A régióvezetővel, Alterné Kiss Olgával beszélgettünk így év elején az eredményekről és a tervekről.
Egy kemény, munkában és élményekben gazdag éven vagyunk túl, mely számunkra nagyon jó eredményeket hozott. Az első kecskeméti csoport, az Ezerjó után kiépült a második helyi vállalkozói közösség, miközben Szolnokon is sikerült megvetni a lábunkat, megismertetve az „Aki ad, az nyer!” filozófiát, az ott élő vállalkozókkal is.
Hogyan „muzsikálnak” ezek a csoportok?
Három teljesen különböző típusú csoportról beszélünk. A legrégebbi az Ezerjó. Ők most, háromévesként, abban a fázisban vannak, hogy már a kapcsolatrendszerük mélyére nyúlnak, ismerik a folyamatokat, a BNI lényegét. A fiatalabb kecskeméti csoportunk, az Aegopolis még nem töltötte be az egy évét. Áprilisban lesznek egyévesek, így ők még nagyon erősen abban a stádiumban vannak, hogy gyakorolják a networking eszközök minél hatékonyabb használatát. A harmadik a szolnoki csoport, akik egy különleges környezetben tevékenykednek. Ott a vállalkozók kevésbé ismerik egymást, nem minden olyan egyértelmű, mint a kecskeméti csoportok esetében. Ezért aztán az eltelt időszak alatt azon dolgoztunk Szolnokon, hogy ők egyáltalán meg akarják ismerni egymást, és akarjanak egymással dolgozni. Büszkén mondhatom, hogy mindhárom csoportunk sikertörténet: folyamatosan fejlődő csapatok, jelentős lokális gazdasági erőt képviselnek, és közösségként is mindig számíthatnak egymásra.
Úgy tűnik, az elért eredmények magukban hordozzák a 2019-es év terveit is. Hogyan lehet mindezt kezelni, szervezni és kontroll alatt tartani?
Valóban így van. Az idei év terveit az határozza meg, hogy a három csoport most épp milyen stádiumban van, és tagjai hova szeretnének eljutni. Ezekhez a célokhoz igazítják a csoportok a fókuszukat, és ez határozza meg, hogy a BNI által rendelkezésre álló keretrendszert, networking eszközöket milyen hangsúllyal fogják használni.
Meg lehet határozni a vállalkozók célkitűzéseinek típusait?
Van, aki azért jön, mert minőségi kapcsolatokra van szüksége. Más azt mondja, nem akar egy értékesítőt felvenni a cégéhez, hanem inkább használja a BNI adta lehetőségeket.
Olyan is van, akinek az a fő fókusza, hogy terjeszkedjen, piacot szerezzen. Erre van lehetősége akár Magyarországon, akár külföldön, hiszen ez egy nemzetközi rendszer. Vannak olyanok is, akik egyszerűen szükségét érzik annak, hogy a saját szintjükön is meg tudják beszélni a kihívásaikat olyan emberekkel, akik adott esetben hozzájuk hasonló cipőben járnak. És megtalálhatók a csoportokban a magányos farkas típusú vállalkozók is, akik nem érezték eddig, hogy valahová tartoznának, de most kinyílik számukra a világ azzal, hogy egy ilyen csapat tagjává válnak. Összességében bármilyen céllal érkeznek is a vállalkozók, fejlődésük eredményeként jelentős versenyelőnyt szerezhetnek, illetve erősíthetik meg pozíciójukat a piacon.
Milyen célokat fogalmaznak meg a vállalkozók?
Arra ösztönözzük tagjainkat, hogy céljaikat minél egyértelműbben, konkrétabban fogalmazzák meg, és a mérhetőség érdekében számszerűen is határozzák meg. Ez biztosítja számukra azt, hogy pontosan tudják, hogy haladnak a céluk felé vezető úton, mik azok a pontok, eszközök, melyek hatékonyabb használatával jobb eredményeket érhetnek el. Másrészt a konkretizált kapcsolat-keresések teszik lehetővé a tagok számára, hogy kapcsolatrendszerüket egymás érdekében úgy tudják megmozgatni, hogy valós igényeket csatornázzanak össze előkészített ajánlásaik révén.
Gondolom, nem csak adott év végén derül ki, hogy bejöttek-e a tervek.
Természetesen év közben –a BNI keretrendszere által meghatározott és bejáratott módon – mérésre kerülnek a lépcsőfokok, így mindenki tudja, hol tart, és ha szükséges tud korrigálni. Kiderül számára, ha valamit hatékonyabban kell csinálnia, vagy valamilyen eszközt eredményesebben kell használnia. Ebben segíti a tagokat a mentorhálózat, a csoportokat támogató fejlesztési igazgatók, és ott vagyunk mi, a régióvezetők, akik pedig képzésekkel, személyes beszélgetésekkel segítjük tagjainkat.
Ön, mint régióvezető is meghatároz célokat?
Mindenképp. A céljaim nyilván egybecsengenek a BNI Medialis céljaival, amit kiemelnék, azok inkább a terveim. Tudjuk, hogy a BNI egy nemzetközi networking szervezet, a világon ebben a műfajban a legsikeresebb. Viszont én fontosnak tartom azt, hogy a networkinget ne csak a BNI-on keresztül ismerhessék meg a vállalkozók. Van bennem egy olyan törekvés, hogy a vállalkozók ne akkor ismerkedjenek meg azt az eszközrendszert, amikor már mélységeiben benne vannak a vállalkozásukban, hanem sokkal előbb.
Ez azt is jelenti, hogy már fiatal korban érdemes felkelteni az érdeklődést, esetleg még a vállalkozóvá válás előtt?
Biztos vagyok benne, ha a fiatalokat, vagy az induló vállalkozásokat, vállalkozókat időben meg tudjuk célozni, és felvértezni a networking tudással, akkor induláskor nem kérdés, hogy ehhez az eszközhöz fognak hozzányúlni. . Bár a vállalkozók egy része ösztönösen használja az ajánlásokat, a túlnyomó többség nem foglalja azt rendszerbe. A BNI hatékonyságát az adja, hogy a networking eszközök használatának tudatos, rendszeres alkalmazásával stratégiává formálják azt.
Ilyen egyszerű lenne?
Ahogy mondtam, az ajánlások adása az emberek életében folyamatosan jelen van. De fontos, hogy vállalkozásfejlesztési eszközként akkor tudjuk használni, ha valóban tudatosan, kölcsönösen alkalmazzuk ajánlási rendszerünket. Egy ajánlás előkészítése, a kapcsolatok mozgatása egymás érdekében nem anyagi dolgokon múlik, a BNI keretrendszerében tilos jutalékot kérni vagy felkínálni. Filozófiánk, Aki ad, az nyer!
A rendszeres összejövetelek mellett milyen eszközök állnak még a rendelkezésre abban, hogy a BNI szellemiségét, és annak előnyeit minél többen ismerjék meg?
Az üzleti találkozókra meghívott vendégekkel egyre többen ismerik meg az, „Aki ad, az nyer” filozófiát. Emellett egy olyan képzéssorozatot is el fogunk indítani, melyen nem csak a BNI tagok vehetnek részt. Mivel hatalmas szellemi és kapcsolati tőke van a birtokunkban – hiszen tagjaink a maguk területén kiemelkedően jó vállalkozók -, a felhalmozott tudást és tapasztalatot, illetve a BNI szellemiségét tovább adhatják tréningek formájában számos más vállalkozónak. Így ezt a tudást ki tudjuk vinni a BNI falain kívülre is.
Ezt szolgálják a környező településeken szervezett roadshow-k is, melyekben szintén központi szerep jut a tagoknak. A tavalyi évhez hasonlóan számos kitelepülésre kerül majd sor. Első állomásunkon rendkívül sikeres találkozót valósítottunk meg Kiskunhalason az Ezerjó csoport segítségével, de a szolnoki Pelikánok is folytatja majd a megkezdett sort, többek között Jászberényben, Martfűn. Rendkívül fontos, hogy további településeken fogunk új csoportokat létrehozni. A közeljövő célterületei Kiskunhalas, Jászberény és Baja. A BNI víziója, hogy Változtassuk meg, ahogy a Világ üzletel. Nagy munka áll előttünk, de az igény Magyarországon a biztonságos, bizalmi kapcsolatokon alapuló, egymást segítő üzletelési módszerre rendkívül erős.
Így országosan is számos új csoport indul az idei évben is, mindez pedig olyan hatással lesz a lokális gazdasági környezetre, hogy minden szempontból dinamikus fejlődés veszi kezdetét. Hiszen jól tudjuk: „Aki ad, az nyer!”
Forrás:Hiros.hu