Legyél te a jövő vállalkozója! – erre bíztatták a kisgyerekes szülőket a Coca-Cola HBC Magyarország és a Loffice Coworkid interaktív meetupján. Az #énjövőm program keretében szervezett #jövőanyukája eseményen több mint hatvan édesanya sajátíthatta el a cégalapításhoz elengedhetetlen jogi, stratégiai és marketing ismereteket és az is kiderült, hogy bárkiből lehet sikeres vállalkozó – még szülőként is.

Az #énjövőm program október óta az anyukákra is fókuszál. Az ő elhelyezkedésüket nehezítik az otthoni elfoglaltságok, miközben érettség, tapasztalat, szorgalom terén kiemelkednek a munkakeresők mezőnyéből. Amennyiben a munkaadók nem értékelik eléggé ezeket a tulajdonságokat, akkor mindezek kamatoztathatók akár egy saját vállalkozás keretében is.

A Loffice Paulay Ede utcai központjában tartott #jövőanyukája eseményen a szakértők és résztvevők éppen ezért a vállalkozásalapítás kérdéskörét járták körül, hiszen sok édesanyában megannyi kérdés motoszkál, amelyek elbizonytalanítják őket és szinte leküzdhetetlen kihívásként élik meg egy saját cég elindítását. A meetupon a szakma élmezőnyébe tartozó szervezetek kollégái gondoskodtak arról, hogy a résztvevők olyan gyakorlati tudástárral gazdagodjanak, amely instant alkalmazható a piacon. Dr. Sáry Lilla, az Oppenheim ügyvédje a különböző cégformák előnyeit, sajátosságait, költség- és adóvonzatait mutatta be. A stratégiai és pénzügyi tervezésről dr. Révész Éva, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa beszélt. Südi Anna Fruzsina, a Google koordinátora pedig a kommunikáció, a brandépítés és az online marketing izgalmas útvesztőibe engedett betekintést.

Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője szerint az anyukák a magyar társadalom rejtett erőforrásai. „Óriási tettvágy és tapasztalat van bennük. Ha megadjuk számukra a megfelelő tudást és eszközöket, meglepő teljesítményre képesek.” – hangsúlyozta. A Medián Intézet legfrissebb kérdőíves felmérése szerint az elhelyezkedést támogató vállalati programok közül jelenleg az #énjövőm program a legismertebb Magyarországon – a felnőtt lakosság 10 százaléka hallott már róla. A felmérésből az is kiderült, hogy a fiatalok egyre derűlátóbbak elhelyezkedési esélyeiket illetően, és a szakismeretek és a nyelvtudás után az önismeretet nevezték meg olyan fejlesztendő képességként, amely javítaná esélyeiket a munkaerőpiacon.

A Loffice csapata év elején hívta életre az édesanyák munkaerőpiaci esélyeit támogató Coworkid alapítványát. Klementz Kata társalapító szerint a kisgyerekes szülőkben rejlő potenciál még kiaknázatlan, foglalkoztatási arányuk alacsony. “A Coworkid programmal közös nevezőre kívánjuk hozni a szülők karrierterveit és a munkaadók igényeit. Egy olyan koncepciót dolgoztunk ki, amellyel nemcsak a kisgyermekes szülők, de az irántuk nyitott és elfogadó cégek igényeit is szem előtt tartjuk. Legyen szó vállalkozóvá válást elősegítő programról, munkaerőpiaci visszatérést támogató tréningről vagy karrier-tanácsadásról, mi felmérjük a cég aktuális igényeit, meghatározzuk a koncepciót, és mindezt a gyakorlatban is megvalósítjuk.” – emelte ki Klementz Kata.