Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő azért alapította a Langmár Kommunikációt, hogy csapatával együtt minél több magyar vállalkozás üzleti kommunikációját segítse kezelni. A külső szakértők bevonásával a cégek időt és energiát spórolva a saját szakterületükre tudnak összpontosítani, ezáltal piaci előnyre tesznek szert. A Langmár Kommunikáció szakembereinek hivatása az, hogy a kiváló cégeket kimagasló kommunikációval segítsék. A mottójuk: ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. A kommunikációs csapatnak az a küldetése, hogy úgy építse fel partnerei kommunikációs stratégiáját, hogy az bevételnövekedést hozzon. Ehhez webszövegeket és cikkeket, Facebook-posztokat és hirdetéseket írnak a vállalkozások részére.

Hogyan és mikor jött létre a Langmár Kommunikáció, mi a hivatása?

Tizennégy évvel ezelőtt indítottam egy weboldalt a barátaim, önmagam és családjaink szórakoztatására, amelyre nagyon sokan feliratkoztak. Amikor elértük a tízezer feliratkozót, akkor egyre több vállalkozó keresett meg, hogy segítsek nekik, mert olyan hírleveleket szeretnének a cégük számára, amelyeket el is olvasnak az emberek. Jó volt a levelek megnyitási aránya, ezért egyre többen érdeklődtek, és így indult útjára 2006-ban a szövegírással foglalkozó blog. Egyre bővült a csapat, mert már nem tudtam annyit írni, amennyire igény volt. Először betanítottam egy lányt, majd egyre több munkatársat, jelenleg pedig harminc szövegíróval dolgozunk.

Milyen partnerekkel működik együtt?

Kiváló ügyfelekkel foglalkozunk – a szállítmányozástól kezdve a szervezetfejlesztésig –, akikkel öröm együtt dolgozni. Havi szinten 30-40 projektet menedzselünk, és ami igazán nagy boldogságot okoz, hogy a legtöbb ügyfelünk rendszeresen visszatér, újra és újra igénybe veszi a szolgáltatásunkat. Szerkesztjük a blogokat nekik, hírlevelet küldünk, Facebook-posztokat írunk, animált videókat készítünk. Van olyan partner, akivel három éve együtt dolgozunk, de van olyan is, akivel már hét éve. Fontos, hogy be kell mutatni azokat a rendelkezésre álló erőforrásokat, amelyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól.

Milyen érzés, amikor pozitív visszajelzések érkeznek, és újra megrendelik a szolgáltatásokat?

Amikor valakivel megállapodom, úgy egyezem meg vele, hogy a következő ötven évben szeretném őt szolgálni. Célom, hogy jól be tudjuk mutatni az erősségeit a webes kommunikáción keresztül. Arra törekszünk, hogy hosszú távú partnerséget alakítsunk ki az ügyfelekkel, mert ha érzik a támogatásunkat, akkor tudják, hogy jó kezekben van nálunk az üzleti kommunikációjuk. Amennyiben egyértelműen úgy látja az ügyfél, hogy az igényeit ki tudjuk szolgálni, akkor nem gondolkodik más megoldásokban, hanem újra meg újra rendel tőlünk. Tisztában van vele ugyanis, hogy az üzleti kommunikációval támogatni kell a marketinget, az értékesítést, és ezt folyamatosan kell kreálni.

Mi az, ami motiválja az ügyfelekkel kapcsolatban?

Nekünk a kommunikáció a szenvedélyünk, és olyan munkatársaim vannak, akiket ugyanez a szenvedély hajt. Nagyon szeretjük a munkánkat és büszkék vagyunk az ügyfeleinkre. Igyekszünk kiegészíteni a partnereink erősségeit, mert ez egy közös összefogás. Tehát ha valaki nem ért a kommunikációs eszközökhöz, a Facebookhoz vagy a hírlevélkiküldéshez, akkor nem kritizáljuk emiatt, hanem hálát adunk Istennek. Ha profi módon értene a közösségi médiához és a legújabb kommunikációs trükkökhöz, akkor ránk nem lenne szükség. Nem is elvárható, hogy egy cégvezető a keresőoptimalizálásban kiváló legyen, vagy naprakész legyen az Instagram újdonságai terén. Neki a saját szakmájában kell profi módon tevékenykednie, a többit pedig mi megoldjuk.

Hogyan áll össze a csapat?

Specialisták dolgoznak nálunk, mert a polihisztorok ideje lejárt, és mi sem találunk olyat, aki mindenhez is ért. Minden kolléga két-három területhez ért, van, aki keresőoptimalizált cikkeket, blogbejegyzéseket, értékesítési szöveget tud írni, vagy a Facebook-kommunikációban jeleskedik, és vannak, akik linkmarketingre, hirdetésekre vagy animált videókra specializálódtak. Azért dolgozunk csapatban, mert a kis cégek nem látják át ezeket a folyamatokat, ugyanakkor a kis- és középvállalkozók nem engedhetik meg maguknak, hogy felvegyenek öt embert ezekre a részterületekre. Mi csapatban tudunk együttműködni, és sokkal többet nyújtunk így a partnereinknek, mintha külön-külön próbálnánk kiszolgálni a piacot.

Önnek mi a kedvenc része, mit szeret a legjobban?

Nagyon kedvelem a kommunikációs stratégia kidolgozását, nekem ez az egyik szívügyem. Rendkívül jó érzés, amikor beszélek egy húsz éve a piacon tevékenykedő vállalkozóval, aki zseniális szolgáltatással rendelkezik. Neki természetes, hogy 110%-ot nyújt az ügyfeleiknek. Sok kiváló vezető azt gondolja, hogy ezt a hozzáállást nem is érdemes megemlíteni, mert mindenki így végzi a munkáját, ám ez nem így van. Ki kell emelni az erősségeiket, amelyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól. A szakértői státuszépítő szöveg pontosan erről szól: megmutatjuk azt, hogy ő jobb alternatíva a versenytársainál, és így kiemelkedik a konkurensei közül.

Mi a legnagyobb sikersztori?

Minden héten átélünk sikerélményeket, hiszen kiváló cégekkel dolgozunk együtt, és az erősségeiket kommunikáljuk. Például az egyik ügyfelünknek hoztunk 1600 olyan feliratkozót tíz nap alatt, akik érdeklődnek is a portékája iránt. 

Fontos Önnek, hogy olyan projektet népszerűsítsen, amivel azonosulni is tud, ami közel áll Önhöz?

Van jó pár társadalomjavító tevékenység, amit támogatok, de ez a szerelem. Az üzleti életben mi azoknak a kiváló cégeknek tudunk segíteni, akik zseniálisak a saját területükön, de ezt nem adja vissza a kommunikációjuk. Abban segítünk, hogy az üzleti kommunikációjuk kimagasló legyen, hiszen nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha valakinek hasznos a szolgáltatása mások számára, akkor fontos, hogy a sikereit bemutassuk történeteken keresztül, így az ideális vevő felismeri a saját vágyait, és vásárlással reagál.

Mik a további céljai, hogyan látja magát közép- és hosszú távon?

A következő ötven évben is az üzleti kommunikációt fogom tanulni és tanítani is, hiszen ez a szenvedélyem. Évente általában 30%-kal növekszik a cégünk, jelenleg 18%-nál tartunk. Büszkeséggel tölt el, hogy olyan munkatársakkal dolgozom együtt, akik nagyon szeretik ezt a csapatot. Olyan visszajelzéseket kapok tőlük, hogy ilyen jó helyen még nem dolgoztak, ahol ennyi fejlődési lehetőség, megbecsülés, bónusz és szeretet van, a rugalmas munkaidő pedig rendkívül nagy ajándék számukra. Nagyon szeretem a kollégáimat és az ügyfeleimet, ezért úgy érzem, hogy soha nem kell dolgoznom, mert én a hobbimnak élek. Ez a boldog élet titka. Nagyon lényeges az is, hogy megkérdezem rendszeresen a munkatársaimtól, milyen eredményeket értünk el az ügyfeleinknél. Motiválom őket, hogy hetente meséljenek a csapatnak a sikerekről, hiszen meg kell állnunk ebben a rohanó világban, és ezeket az apró elismeréseket meg kell élnünk. Örülnünk kell annak, hogy kiváló munkát végzünk, és az ügyfeleink elégedettek, sőt, ajánlanak tovább minket. Érzik ugyanis a gondoskodást és a szeretetet, hogy tényleg támogatjuk őket.

Mennyire fontos, hogy a jelenlegi helyzetben kiemelkedjenek a versenytársak közül?

Elengedhetetlen, hiszen március közepe óta nagyon sok cég tönkrement, és sokan most is küzdenek a túlélésért. Azok a projektek jól mennek, ahol mi segítünk a cégeknek, és így folyamatosan kommunikálnak. Fontos, hogy bemutassuk a blogjukon keresztül a partnereinek, hogy zavartalanul és megbízhatóan működnek. Meg is kell mutatni az ügyfeleink sikereit, mert mindig a sztori ad el. Az is sokat segít, hogy a hirdetéseken keresztül megtalálják őket az interneten. A sikeres cégek megtanulták a 2008-as válságban, hogy marketingre a bevételük 5-10%-át vissza kell forgatniuk. Így nem csökken az érdeklődés. A kisebb vállalkozásoknak is túlélést jelenthet, ha megismerik a kommunikációban rejlő erőt. 2008 óta 1300 cikket írtunk a témában, és készítettünk egy ötrészes, ingyenes videósorozatot is, amely elérhető a weboldalunkon keresztül. Továbbá van olyan rendszerünk, amellyel egy vállalkozó tizenkét hét alatt felvértezheti magát ezzel a tudással. Ha ugyanúgy cselekszünk, mint korábban, akkor ugyanolyan eredményt fogunk elérni. Azonban hogyha új ügyfelek felé nyitunk, fejlesztjük a kommunikációnkat, többfelé terjeszkedünk, akkor ennek az eredménye is pozitívan fog elsülni. Igyekszünk átadni a vállalkozóknak azt a felfogást, hogy mutassák meg úgy az erősségeiket, hogy új ügyfeleket találjanak, akik érdeklődnek a portékájuk iránt. Támogatjuk abban is őket, hogy képezzék magukat, hiszen a holnap kihívásának nem lehet megfelelni a tegnap tudásával! Ha az ügyfél maga szeretné megérteni, hogyan kell összerakni egy kommunikációs stratégiát, hogyan kell blogolni, hírlevelet kiküldeni vagy akár a Facebookon kommunikálni, akkor abban is tudunk neki segíteni, mert a blogunkon keresztül bővítheti a tudását. Aki feliratkozik a letölthető tanulmányainkra, ezáltal fejleszteni tudja a cégét.  És erre nagy szükség van ebben a nehéz időszakban. A tudásod aranyat ér! Itt az ideje, hogy készpénzre váltsd!

További információ: https://langmar.hu/ 

Alkorónők magazin