Egy kisvárosban dolgozni, üzletet vezetni mindig kihívás. Sokkal nagyobb kihívás a vevőkört kielégíteni, mint egy nagyvárosban, ahol számos bolt van és ha valami nem tetszik tovább megyünk. Egy kisvárosban, ahol esetleg csak egyetlen olyan bolt van, ami villamos háztartási készülékek eladásával foglalkozik… nos, ott nagyobb a tét. Erről is faggatom Somogyiné Kecskés Szabinát, aki a tabi Otthon Áruház üzletvezetője.
Maradjunk is mindjárt annál a kérdésnél, hogy valóban nehezebb kielégíteni a vevőkört egy kisvárosban?
Igen, valóban nehezebb. De nemcsak a kisvárosokban, hanem az egész országban, már nem olyan a vásárlóerő mint 5-10 évvel ezelőtt. Sajnos mi is észrevesszük, hogy pár éve egyre elterjedtebb az interneten történő vásárlás, és ez megnehezíti a kiskereskedők dolgát. A férjem azt mondja, hogy az internet ellopja a vásárlás örömét. Nem beszélve arról, hogy az interneten csak a képen látottak alapján tudják kiválasztani a terméket, míg nálunk megfoghatják, megtapogathatják és a kétkedőknek örömmel nyújtunk bővebb felvilágosítást termékeinkről. És kellemes családias hangulatú környezettel, kedves kiszolgálással, mosolygós eladókkal várjuk vásárlóinkat.
Az üzletben nem csak háztartási gépek, de permetszerek, különböző szerelvények, edények és sok más dolog is megtalálható. Azt hiszem elmondhatjuk, hogy nem egy megszokott női munkahelyet választottál magadnak. Hogyan jött az életedbe ez az üzlet?
Iparos és kereskedő családból származom. Már kisgyermekként belekóstoltam az üzleti világba, amely megfogott és nem ereszt – neveti el magát. De ez nem baj! Szeretem csinálni. Szüleimnek több üzlete volt az országban és kipróbáltam már magam a vendéglátásban, ruházati üzletben, mi több műszaki és villamossági üzletben is. 1996 októberében szüleim az ÁFÉSZ-tól bérelték ki ezt az üzletet, melyben együtt dolgoztunk. Tab városhoz közel 20 település tartozik és bíztunk a vásárlóerőben, ez késztetett bennünket arra, hogy egyre szélesebb palettával álljunk vásárlóink rendelkezésére.
Soha nem okozott gondot, hogy nő vagy? Volt belőle esetleg hátrányod vagy előnyöd?
Nem, egyáltalán nem. Az üzletvezetői tevékenységem során sem okozott nehézséget, hisz több éven keresztül dolgoztam ezen a területen. Az, hogy megtaláltam a helyem, az üzleti életben sikert, a párválasztásban csodát hozott, hisz férjemmel itt ismerkedtem meg, aki szakmabeli és közösen vezetjük áruházunkat.
Hogyan döntitek el, hogy mikor mit kínáltok a vevőiteknek?
A vidéken élő emberek számára a szezonális termékek nagyon fontosak. Tavasszal növényvédőszerekkel, vetőmagokkal, mezőgazdasági termékekkel, fűnyírókkal, kerékpárokkal igyekszünk kielégíteni az igényeket. Nyáron a locsolástechnika, a különféle márkájú és árkategóriajú hűtőgépek vagy kerti műanyag bútorok viszik a prímet. Ősszel jön a betakarítás, a szüret s vele a különféle magas minőségű borászati termékek, tüzelés technikai áruk, a több kategóriát képviselő kályhák, kandallók. Télen elsősorban az elektromos, a kézi fűrészek és a különféle alkatrészek kerülnek előtérbe. De egész évben forgalmazunk vízvezeték szerelvényeket, villanyszerelési anyagokat, műszaki cikkeket, háztartási edényárukat, műanyagárukat, üvegárukat, ajándéktárgyakat. Igyekszünk minden igényt kielégíteni, hogy ne kelljen messzebb menni egy-egy termékért. Ha a vevő nehezen dönt örömmel segítünk a választásban, és ha nincs olyan termék amire szüksége lenne megrendeljük és pár nap alatt beszerezzük.
Mit keresnek a legtöbben? Van esetleg olyan, hogy „favorit” termék?
A vevők céltudatosan jönnek be hozzánk, hosszú évek óta ismernek bennünket és megbíznak bennünk. Favorit termék? Azt mondanám, hogy a mindenkori szezonnak megfelelő termékek a legkelendőbbek. Nagyon sok törzsvásárlónk van, akivel jó kapcsolatot ápolunk. Az elmúlt évben elindítottuk a hűség pontok gyűjtését, mely olyan sikeres volt, hogy ebben az évben is szeretnénk árubemutatóval és napi akciókkal szolgálni.
Mi volt a legnagyobb kihívás az üzleti életetekben?
A legnagyobb kihívás? – gondolkodik el egy pillanatra. Valójában a szüleim látták bennünk a kiváló szakmai tudást, a munka szeretetét és az ahhoz való hozzáállásunkat, amihez ők hozzátették a több évtizedes tapasztalatukat. Így, 2007-ben – mivel látták, hogy jó kezekben lesz – megvásároltuk az Otthon áruházat itt Tabon. A következő évben a férjemmel új céget alapítottunk, mely azóta is remekül prosperál. Fiatalon tele energiával, nagy ambícióval kezdtünk neki az üzlet vezetésének, fejlesztésének. És ez a mai napig tart.
Lesz a családban, aki továbbviszi majd az üzletet?
Két gyermekünk született Kata 11 és Kristóf 14 évesek, ők még nem döntötték el, hogy mit szeretnének a nagybetűs élettől. De ha ebbe az irányba gondolkodnak akkor mi is átadjuk azt a tudást, és az áruház irányítást, vezetést azt az óriási tapasztalatot, amit én kaptam szüleimtől, hozzátéve azt, amit én és a férjem közösen összegyűjtöttünk az évek során.
Mondanál pár szót a jövőbeni terveitekről?
Elsődleges célunk a törzsvevők megtartása, és az új vevők megszerzése és természetesen a bolt jó hírnevének növelése. Mindehhez pedig nagyon fontos, hogy az üzlet belső terei is új ruhát kapjanak, és korszerűsítsük, hogy vevőink a hozzájuk méltó környezetben vásárolhassanak. Ide tartozik még a külső csarnok, melynek építését szeretnénk befejezni és lesz meglepetésünk is, szeretnénk bevezetni néhány új árucikket is. De, hogy mit azt most nem árulom el – neveti el magát megint. Jöjjenek el hozzánk és nézzenek körül. Őszinte örömmel várunk mindenkit.
Köszönöm a beszélgetést.
Kövessen bennünket a FACEBOOKON is!