Több generáció is elmondhatja: málna vagy narancsszörpön nőtt fel, gyermekkorában nem fordulhatott elő, hogy ne legyen belőlük néhány üveggel a kamrában. Akkoriban még nem volt ennyiféle üdítőital, mint ma, és szörpök terén sem volt széles a választék. Bár azóta változott a helyzet, és brutális választék nőtte ki magát az üdítőiparban, ez a jellegzetesen magyar termék mégis reneszánszát éli és képes rugalmasan illeszkedni az évről-évre megjelenő, legmodernebb trendekbe.
A szörpök mindig is egy gazdaságos, pénztárcabarát alternatívaként voltak jelen a kereskedelemben, hiszen áruk a gyümölcsitalokénál lényegesen kedvezőbb. Ráadásul ennek a retro szomjoltónak a felhasználása is sokkal több lehetőséget kínál: belesüthetjük sütikbe, ízesíthetjük vele a fagylaltunkat vagy teánkat, joghurtunkat… A lehetőségek végtelenek, csak a fantáziánk szab határt. „Úgy gondolom, hogy ez a sikerük titka. Nem beszélve arról, hogy míg gyümölcslevek esetében egy kész ízt kap a fogyasztó, a szörpöket tetszése szerint alakíthatja. Ha erőteljesebb, élénkebb ízt szeretne, többet tölt a poharába, ha pedig könnyed, alig érezhető ízesítésre vágyik, akkor kevesebbet” – jegyezte meg Mágel Ágnes, a FruttaMax szörpöket gyártó Yuva Kft. tulajdonos ügyvezetője.
A gyártók ma már ebben a termékkategóriában is bátran kísérleteznek, és bár továbbra is az alapízek, a málna és a narancs a legkedveltebbek, de az emberek szeretik és várják az újdonságokat, különlegességeket. Szinte nincs olyan gyümölcsíz, amiben ne készülnének szörpök, az izgalmas egzotikus gyümölcsökön át a bogyós változatokig.
A zero cukor a jövő?
A szörpök, amellett, hogy ízek vonatkozásában erőteljesen felvették a versenyt az üdítőitalokkal, a kor jellemző trendjeibe is belesimulnak. Az egyik divatos és tudatos új irány a cukormentességre, vagy legalább csökkentett cukortartalomra törekvés. Szerencsére a cukorbetegeknek és életmódváltóknak szörpök terén sem kell kompromisszumot kötniük, a legtöbb íz már kapható „egészséges” verzióban. Nem ez az egyetlen változás a szörppiacon: múlt évben a gyártókat a NETA törvény változása döntés elé állította, miszerint vagy megemelik termékeik gyümölcstartamát 50 % – ra, vagy literenként a NETA adótartalmát kell beépíteniük termékeik árába. A gyártók úgy döntöttek, hogy megemelik a gyümölcs százalékát, így a fogyasztók mára már sokkal magasabb gyümölcstartalmú termékeket vásárolhatnak a boltok polcain. „A másik lényeges vonal a minél magasabb gyümölcstartalom elérése, amit mostanában igen megnehezítenek az elszabadult alapanyagárak. Cégünk azonban mindig elkötelezett volt a magas minőség mellett, így ebben nem alkuszunk” – avatott be a FruttaMax szörpök gyártója.
Meglepetés kicsiknek és nagyoknak
„A közelgő gyermeknapra a kicsiknek gumi macis csomagolású szörpökkel kedveskedünk. De a felnőtteknek is készültünk egy újdonsággal.”– árulta el Mágel Ágnes. A nyári szezonra a Yuva Kft egy igazán vad ötlettel rukkolt elő: a sörszörppel. A Radler szörp egy alkoholmentes, magas hígítási arányú malátás finomság, ami tökéletes, mégis józan sörélménnyel ajándékozza meg a fogyasztót.